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Sascha Alavi

Coordonnées

Professeur assistant en prétitularisation conditionnelle
Département de marketing


Enseignements

bachelor B-to-B Marketing
Formation concernée
Baccalauréat universitaire ès Sciences en management
bachelor Salesforce Management
Formation concernée
Baccalauréat universitaire ès Sciences en management

Assistants

Floran Baillif
floran.baillif@unil.ch



 

Publications

10 dernières publications classées par: type de publication  -  année

: Revue avec comité de lecture

Articles

Homburg C., Alavi S., Rajab T. ; Wieseke J. (2017). The Contingent Roles of R&D-Sales versus R&D-Marketing Cooperation in New Product Development of Business-to-Business Firms. International Journal of Research in Marketing, 34, 212–230. Revue avec comité de lecture


Alavi S., Wieseke J. ; Guba J. (2016). Saving on Discounts through Accurate Sensing - Salespeople's Estimations of Customer Price Importance and Their Effects on Negotiation Success. Journal of Retailing, 92, 40-55. Revue avec comité de lecture


Habel J., Alavi S., Wieseke J., Schmitz C. ; Schneider J.-V. (2016). When Do Customers Get What They Expect? Understanding the Ambivalent Effects of Customers' Service Expectations on Satisfaction. Journal of Service Research, 19, 361-379. Revue avec comité de lecture


Habel J., Schons L., Alavi S. ; Wieseke J. (2016). Warm Glow or Extra Charge? The Ambivalent Effect of Corporate Social Responsibility Activities on Customers' Perceived Price Fairness. Journal of Marketing, 80, 84-105. Revue avec comité de lecture


Alavi S., Bornemann T. ; Wieseke J. (2015). Gambled Price Discounts - A Remedy to the Negative Side-Effects of Regular Price Discounts. Journal of Marketing, 79, 62-78. Revue avec comité de lecture


Wieseke J., Alavi S. ; Habel J. (2014). Willing to Pay More, Eager to Pay Less: The Role of Customer Loyalty in Price Negotiations. Journal of Marketing, 78, 17-37. Revue avec comité de lecture


Wieseke J., Alavi S., Habel J. ; Dörfer S. (2013). Erfolgsstrategien im persönlichen Verkauf von Luxusmarken. Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 35, 131-143. Revue avec comité de lecture


Wieseke J., Kraus F., Alavi S. ; Kessler-Thönes T. (2011). How Leaders Motivation Transfers to Customer Service Representatives. Journal of Service Research, 14, 214-233. Revue avec comité de lecture


Totzek D. , Alavi S. (2010). Professionalisierung des Preismanagements auf Business-to-Business-Märkten: Die Rolle der Marktorientierung und der Unternehmenskultur. Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 62, 533-562. Revue avec comité de lecture


Parties de livre

Wieseke J., Mauer M. ; Alavi S. (2012). Personal Selling for Luxury Brands: The Effect of Cognitive and Affective Influence Strategies on Customer Value Perceptions. Luxury Marketing: A Challenge for Theory and Practice (pp. 359-377). Wiesbaden: Springer Gabler.



 
 
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