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Sandor Czellar

Coordonnées

Professeur ordinaire
Département de marketing


Contact
Sandor.Czellar@unil.ch
Anthropole, bureau 3063
Tél 021.692.34.61

Adresse postale
Université de Lausanne
Quartier UNIL-Chamberonne
Bâtiment Anthropole
1015 Lausanne

Enseignements

master Brand Management
Formation concernée
Maîtrise universitaire ès Sciences en management
bachelor Marketing Research
Formation concernée
Baccalauréat universitaire ès Sciences en management
bachelor Principes de marketing
Formations concernées
Baccalauréat universitaire ès Sciences en économie politique
Baccalauréat universitaire ès Sciences en management

Assistants

Amanda Balet
amanda.balet@unil.ch



page personnelle
  Valentina Clergue
valentina.clergue@unil.ch
Tél: (021 692) 36.75
Bureau: Anthropole 3057

page personnelle
 
Agnieszka Dabrowska-Leszczynska
agnieszka.dabrowska-leszczynska@unil.ch
Tél: (021 692) 61.08
Bureau: Anthropole 3058

page personnelle
  Sébastien Maillard
sebastien.maillard@unil.ch



 
Emilie May
emilie.may@unil.ch



  Grégoire Urvoy
gregoire.urvoy@unil.ch



 

Publications

45 dernières publications classées par: type de publication  -  année

: Revue avec comité de lecture

Articles

Martin C. , Czellar S. (2016). The extended Inclusion of Nature in Self scale. Journal of Environmental Psychology, 47, 181-194. Revue avec comité de lecture


Devezer B., Sprott D. E., Spangenberg E. R. ; Czellar S. (2014). Consumer Well-Being: Effects of Subgoal Failures and Goal Importance. Journal of Marketing, 78, 118-134. Revue avec comité de lecture


Cowley E. , Czellar S. (2012). The Moderating Role of Self-Monitoring on the Interpersonal Aspects of Attitude Ambivalence. Journal of Personality, 80, 949-968. Revue avec comité de lecture


Czellar S. , Luna D. (2010). The Effect of Expertise on the Relation between Implicit and Explicit Attitude Measures: An Information Availability/Accessibility Perspective. Journal of Consumer Psychology, 20, 259-273. Revue avec comité de lecture


Han A. H., Czellar S., Olson M. A. ; Fazio R. H. (2010). Malleability of Attitudes or Malleability of the Implicit Association Test ?. Journal of Experimental Social Psychology, 46, 286-298. Revue avec comité de lecture


Sprott D., Czellar S. ; Spangenberg E. (2009). The Importance of a General Measure of Brand Engagement on Market Behavior: Development and Validation of a Scale. Journal of Marketing Research, 46, 92-104. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2006). Self-Presentational Effects in the Implicit Association Test. Journal of Consumer Psychology, 16, 92-100. Revue avec comité de lecture


Dubois B., Czellar S. ; Laurent G. (2005). Consumer Segments Based on Attitudes Toward Luxury: Empirical Evidence from Twenty Countries. Marketing Letters, 16, 115-128. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2003). Consumer Attitudes Toward Brand Extensions: An Integrative Model and Research Propositions. International Journal of Research in Marketing, 20, 97-115. Revue avec comité de lecture


Lageat T., Czellar S. ; Laurent G. (2003). Engineering Hedonic Attributes to Generate Perceptions of Luxury: Consumer Perception of an Everyday Sound. Marketing Letters, 14, 97-109. Revue avec comité de lecture


Czellar S. , Denis J.-E. (2002). Un Modèle Intégrateur du Capital-client de la Marque: Une Perspective Cognitive. Recherche et Applications en Marketing, 17, 43-56. Revue avec comité de lecture


Denis J.-E. , Czellar S. (1997). Les Nouvelles Directions de Recherche en Marketing : Une Etude Comparative France - Etats-Unis 1989-1994. Revue Française du Marketing, 162, 7-29. Revue avec comité de lecture


Denis J.-E., Lee J.-Y. ; Czellar S. (1997). Convergence and Divergence in European Market Research Practices. Marketing and Research Today, 25, 180-190. Revue avec comité de lecture


Parties de livre

Usunier J.-C., Cestre G., Czellar S., Morhart F. M. ; Müller B. (2011). Perspectives on Responsible Marketing. Responsible Management Practices for the 21st Century (pp. 89-102). Paris: Pearson.


Actes de conférence (partie)

Lebar C. , Czellar S. (2010, Fév). The Illusion of (Not) Knowing: The Effect of Self-Esteem on the Relation between Subjective Knowledge Change and Memory for Information. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2010 Winter Conference. Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Lebar C. , Czellar S. (2010, Juin). I'm An Expert .. or Maybe Not? When Changing Personal Knowledge Perceptions Affects Information Processing. Proceedings of the 39th European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Czellar S. , Cowley E. (2009, Mai). Does It Bother Me if We Don't Agree? Self-Monitoring and Interpersonal Ambivalence. Proceedings of the 38th European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Czellar S., Cowley E. ; Laurent G. (2008, Mai). The Moderating Role of Self-Monitoring on the Antecedents of Ambivalent Attitudes. Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Czellar S., Cowley E. ; Laurent G. (2007, Mai). Experiencing Mixed Feelings About Consumption Objects: Self-Monitoring and the Antecedents of Attitude Ambivalence. Proceedings of the 36th European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Kocher B. , Czellar S. (2006, Jan). How Does Brand Name-Logo Coherence Affect Brand Attitudes? An Investigation of Consumer Level and Marketer-Controlled Effects. 35th European Marketing Academy Conference Proceedings. European Marketing Academy.


Kocher B. , Czellar S. (2006, Fév). How Does Brand Name-Logo Coherence Affect Brand Attitudes? An Investigation of Moderating Effects. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2006 Winter Conference (pp. NA). Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Czellar S. , Luna D. (2005, Fév). The Impact of Automatic Attitudes on Product and Brand Evaluations: The Moderating Effect of Consumer Expertise. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2005 Winter Conference. Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2004, Fév). Self-Monitoring and Attitude Accessibility Revisited. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2004 Winter Conference. Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Czellar S. , Palazzo G. (2004, Mai). The Impact of Perceived Corporate Brand Values on Brand Preference: An Exploratory Empirical Study. Proceedings of the 33rd European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Dubois B., Laurent G. ; Czellar S. (2004, Mai). Consumption Strategies to Overcome Ambivalence: The Case of Ruses Making Luxuries Acceptable. Proceedings of the 33rd European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2003, Jan). A Link Between Self-Monitoring and Prestige-Related Consumer Knowledge? Preliminary Evidence From North America and Europe. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2003 Winter Conference (pp. 84-94). Society for Consumer Psychology. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2003, Mai). The Concept of Prestige: A Cross-cultural Investigation. Proceedings of the 32nd European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Graber S., Czellar S. ; Denis J.-E. (2003, Jan). Premières Evidences Empiriques sur les Antécédents de l'Orientation vers le Marché dans la Gestion Bancaire Privée [Preliminary Empirical Evidence on the Antecedents of Market Orientation in the Private Banking Industry]. Actes du 19ème Congrès International de l'Association Française du Marketing. Association Française du Marketing. Revue avec comité de lecture


Graber S., Czellar S. ; Denis J.-E. (2003, Mai). Using Partial Least-Squares Regression in Marketing Research. Proceedings of the 32nd European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2002, Jan). An Exploratory Inquiry on the Antecedents of Prestige Judgments. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2002 Winter Conference (pp. 118-131). Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Dubois B. , Czellar S. (2002, Mai). Luxury Brands or Prestige Brands? An Exploratory Inquiry on Consumer Perceptions. Proceedings of the 31st European Marketing Academy Conference. European Marketing Academy. Revue avec comité de lecture


Denis J.-E., Czellar S. ; Graber S. (2001, Jan). Orientation-marché, Performance et Recherche Marketing : Le Cas des Entreprises Suisses. Actes du 17ème Congrès International de l'Association Française du Marketing. Association Française du Marketing. Revue avec comité de lecture


Denis J.-E., Czellar S. ; Graber S. (2000, Jan). Orientation-marché, Performance et Recherche Marketing: Intégration des Evidences Empiriques. Actes du 16ème Congrès International de l'Association Française du Marketing. Association Française du Marketing. Revue avec comité de lecture


Denis J.-E. , Czellar S. (1999, Jan). Les Pratiques de Recherche des Entreprises Européennes. Actes du 15ème Congrès International de l'Association Française du Marketing. Association Française du Marketing. Revue avec comité de lecture


Actes de conférence (abstract)

Kocher B., Lalos M., Gould S. J. ; Czellar S. (2011, Jan). Product Placement in Song Lyrics: Impact of Cognitive Load, Disclosure, Valence and Strength. E-European Advances in Consumer Research, IX (pp. 495). European Association for Consumer Research, London. Revue avec comité de lecture


Lebar C. , Czellar S. (2011, Jan). Do I Remember More When I Feel More Knowledgeable?. NA-Advances in Consumer Research, 38. Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Czellar S., Voyer B., Schwob A. ; Luna D. (2009, Jan). Whence Brand Evaluations? Investigating The Relevance of Personal and Extrapersonal Associations in Brand Attitudes. NA-Advances in Consumer Research, 36 (pp. 681-682). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Cowley E., Czellar S. ; Laurent G. (2008, Jan). Who Has Mixed Feelings About Consumption? Self-Monitoring and the Antecedents of Attitude Ambivalence. NA-Advances in Consumer Research, 35 (pp. 860-861). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Czellar S., Luna D., Voyer B. ; Schwob A. (2008, Jan). How Personal Are Consumer Brand Evaluations? Disentangling the Role of Personal and Extrapersonal Associations in Consumer Judgments. NA-Advances in Consumer Research, 35 (pp. 997). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Sprott D. E., Czellar S., Spangenberg E. ; Raska D. (2008, Fév). Individual Differences in Responses to Brand Stimuli: The Case of Self-Monitoring and Brand-Extended Self-Construal. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2008 Winter Conference (pp. 243-245). Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2007, Jan). Self-Monitoring and Status Motivation: An Implicit Cognition Perspective. NA-Advances in Consumer Research, 34 (pp. 332-334). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Kocher B. , Czellar S. (2007, Fév). To Be or Not To Be Consistent: Should Marketers Always Use the Puma Approach to Brand Logo Consistency?. Proceedings of the Society for Consumer Psychology 2007 Winter Conference (pp. 67-68). Society for Consumer Psychology (SCP). Revue avec comité de lecture


Kocher B., Czellar S. ; Usunier J.-C. (2006, Jan). The Effect of Perceived Brand Name Logo Coherence on Brand Attitudes. NA-Advances in Consumer Research, 33 (pp. 274-275). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Czellar S. (2005, Jan). The Moderating Effect of Self-Monitoring on Consumer Response to Gender Role Portrayals. NA-Advances in Consumer Research, 32 (pp. 577). Association for Consumer Research. Revue avec comité de lecture


Thèses

Martin C., Czellar S. (Dir.) (2016). THREE ESSAYS ON CONSUMER VALUES AND IDENTITIES. Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales.



 
 
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